Історія

За 80 років своєї діяльності Харківська технічна школа розширила спектр підготовки робітничих професій для залізничного транспорту з 5 до 19 найменувань, за якими було проведене навчання понад 50 тис. залізничників.

Харківському центру професійної освіти – 84 роки

З 1934 по 2009 рік наш навчальний заклад діяв під назвою Харківська технічна школа, проводячи підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації кадрів за замовленням Південної залізниці.

Харківська технічна школа Південної залізниці була заснована 17 травня 1934 року Постановою Ради Народних Комісарів та розпорядженням Народного Комісара Шляхів сполучення № 205. У 2008 році Харківській технічній школі виповнилося 80 років.

З 1934 по 1944 роки Харківська технічна школа була розташована в приміщенні залізничного училища № 2 (нині будівля Люботинського професійного ліцею залізничного транспорту).

1944 р. – Люботинській технічній школі була передана будівля житлового 8-квартирного будинку, яка була відбудована і відновлена силами і коштами співробітників та курсантів протягом 1944-1945 років.

Під час війни та у післявоєнний період (1943-1955) школа проводила підготовку за такими професіями: маневрові диспетчери, начальники станцій, чергові по станції, квитково-багажні касири, кондуктори, складачі поїздів, техніки 1 класу, машиністи та помічники машиністів паровозів, провідники.

У 1962 р. для курсантів школи була побудована триповерхова будівля гуртожитку, обладнані котельні центрального опалення в гуртожитку та навчальному корпусі на заміну пічного опалення.

15 травня 1973 р., згідно до наказу № 139, відбулось об'єднання Харківської та Люботинської технічних шкіл, на базі Люботинської технічної школи, з перейменуванням навчального закладу: Харківська дорожня технічна школа Південної залізниці.

В цей період школа значно розширила перелік професій, за якими проводилась підготовка й підвищення кваліфікації: чергові по станції, начальники поїздів, квитково-багажні та товарні касири, прийомоздавальники, ревізори пасажирських перевезень, бригадири колії та дорожні майстри, провідники пасажирських вагонів, оглядачі-ремонтники вагонів, ваговики, електромеханіки СЦБ.

У 1977 р. для розширення матеріально-технічної бази школи, силами БМП-387 та курсантів, був добудований навчальний корпус, за рахунок чого навчальні площі збільшились у 2 рази, а навчальний процес був організований в одну зміну.

В цей же період, до гуртожитку ХТШ також було добудоване додаткове крило, в якому розмістились житлові кімнат, кухні, санвузли, кімнати відпочинку та самопідготовки для слухачів.

1980 рік – проводилась підготовка персоналу на базі ХТШ для обслуговування міжнародних перевезень при проведенні Олімпіади-80.

З 1977 по 1989 роки проводилась підготовка і підвищення кваліфікації робітничих кадрів для всесоюзної комсомольської будови – Байкало-Амурської магістралі (БАМ). Цікаво, що нашими випускниками в цей період були не тільки представники усіх республік СРСР, а також і громадяни дружньої Монголії.

Перелік професій, за якими проводилась підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації робітничих професій в ХТШ, у 80-ті роки становив уже 16 найменувань.

2002 рік – на Україні був запроваджений прискорений рух пасажирських поїздів. Перший поїзд прискореного руху «Столичний експрес» за маршрутом Київ-Харків був відправлений з Південної залізниці. Переважна більшість працівників поїзної бригади першого «Столичного експресу» - наші випускники. Для їх підвищення кваліфікації були спеціально організовані цільові курси, в роботі яких були задіяні не тільки педагогічні працівники ХТШ, а й провідні фахівці пасажирського господарства, ВО «Хартрон-Експрес». Практичне навчання слухачів ХТШ було організоване безпосередньо на Крюківському вагонобудівному заводі.

2007 рік – розпочалась масштабна реконструкція навчально-матеріальної та соціально-побутової бази школи згідно до «Програми розвитку технічних шкіл Південної залізниці та навчальної бази на виробництві на 2007-2010 роки».

Перелік ліцензованих професій збільшився до 19 найменувань.

2009 рік – Харківській технічній школі виповнилося 80 років. Найкращим подарунком від керівництва залізниці було удосконалення навчально-матеріальної бази школи сучасними технічними засобами навчання, придбання комп’ютерів та оргтехніки для повного забезпечення потреб навчального процесу, оновлення соціально-побутової бази навчально-виробничого комплексу.

23.07.2009 року, згідно до наказу №171/Н, Харківська технічна школа була перейменована в Харківський центр професійної освіти Південної залізниці.

У 2010 році навчальний заклад пройшов атестацію на право здійснення освітньої діяльності (підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації) за 18 залізничними професіями загальним обсягом 555 осіб.

2012 рік - центр професійної освіти приймав безпосередню участь у підготовці персоналу поїзних бригад швидкісних електропоїздів «Шкода» і «Хюндай» до забезпечення пасажирських перевезень під час проведення футбольного чемпіонату Євро-2012; організовував навчання працівників залізничних станцій іноземним мовам для обслуговування іноземних туристів.

У 2014 році Харківському центру професійної освіти виповнилось 80 років. На сучасному етапі розвитку навчальний заклад має міцну навчально-матеріальну та соціально-побутову базу, повністю забезпечує потребу залізниці у навчанні кваліфікованих робітників за 21 професією, оперативно реагуючи на запити галузі в процесі її реформування.

Начальники Харківського центру професійної освіти (Харківської технічної школи):

1934 р. – Аушев В. П.

1943 – 1944 р. – Черкаско А. Т.

1944 – 1950 р. – Левченко Т. П.

1951 – 1952 р. – Усаткін Г. І.

1953 – 1959 р. – Скоморохов Н. С.

1959 – 1967 р. – Єзерський Є. І.

1967 – 1971 р. – Максюта М. І.

1971 – 1986 р. – Луценко І. Ф.

1986 – 2004 р. – Іващенко А. В.

2005 – 2013 р. – Оловаренко А. А.

З 2013 р. – Цибульник Р. В.